Post by loykas82 on May 8, 2020 18:52:37 GMT 2
Επιλέγοντας μοτέρ θα πρέπει να γνωρίζουμε τα βασικά μεγέθη που τα χαρακτηρίζουν.
Κv(rpm/min)
Στροφές του κινητήρα για 1 volt.
Παράδειγμα
Μοτέρ 2000Kv
Επεξήγηση
2000 στροφές το λεπτό για 1 volt
Aν αυξήσουμε τη τάση στα 3 volt αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ θα περιστραφεί με 6000 στροφές.
Max Current(Α)
Το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να διαχειστεί ο κινητήρας σε σωστή λειτουργία με μονάδα μέτρησης το Amper(A)
Παράδειγμα
Μοτέρ με Max current 5.5A
Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρα για τη σωστή του λειτουργία μπορεί να αντλήσει μέχρι και 5.5 Α
Max Voltage(V)
Η μέγιστη τάση λειτουργίας του μοτέρ με μονάδα μέτρησης το Volt(V)
Παράδειγμα
Μοτέρ με max voltage 10 V.
Αυτο σημαίνει ότι η μέγιστη τάση λειτουργίας του είναι τα 10 volt(V).
Thrust:Είναι η ώθηση που μας παρέχει το μοτέρ σε γραμμάρια
Παράδειγμα
Ενα μοτέρ έχει thust(ώθηση) 150gr/5000rpm
Aυτό σημαίνει ότι το μοτέρ μππρέι να σηκώσει μέχρι και 150gr στις 5000 στροφες.
Επιλογή μοτέρ
Το βασικό ερώτημα για τη σωστή επιλογή μοτέρ είναι το συνολικό βάρος του αεροσκάφους συμπεριλαμβανομένων πομπού-flight controller(fc)-electrical speed contrroller(esc)-μπαταρια και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική διάταξη θέλουμε.
Και θα αναρωτηθεί κάποιος πως τα βρίσκουμε αυτά.
Η απάντηση είναι απλή.
Ζυγίζουμε το αεροσκάφος μας η κοιτάζουμε το εγχειρίδιο του που μας το αναφέρει.
Στη συνέχεια κάνουμε το αντίστοιχο για όλα τα ηλεκτρονικά μέρη που έχουμε επιλέξει κοιτάζωντας τα εγχειρίδια χρήσης του.
Αφού το κάνουμε αυτό προσθέτουμε όλα τα βάρη και βγάζουμε το συνολικό βάρος του αεροσκάφους.
Κάποιος θα αναρωτηθεί μα καλά το μοτέρ γιατί δε το υπολογίσαμε.
Αυτό είναι κάτι που το προσθέτουμε τελευταιο στην εξίσωση της επιλογής μοτέρ.
Αφου έχουμε το συνολικό βάρος πάμε να δούμε τι ώση χρειάζεται το αεροσκάφος μας.
Αν για παράδειγμα το συνολικό βάρος του αεροσκάφους είναι 1kg τότε η ώση που χρειαζόμαστε από το μοτέρ είναι η διπλάσια τουλάχιστον για να μπορεί να πετάξει.Συνήθως 3 φόρες το συνολικό βάρος είναι μια καλή επιλογή για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα.
Κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστηκά των μοτέρ κοιτάζουμε την ώση που έχει το κάθε ένα απο τον κατασκευαστή του.
Εδώ προστίθεται και το βάρος του μοτέρ και κάνουμε την επιλογή μας.
Ένας γενικός κανόνας πού ισχύει είναι:
Μεγάλος αριθμός στροφών(Κv)-->μίκρος έλικας-->γρήγορο σκάφος(ακροβατικό)
Μικρός αριθμός στροφών(Κv)-->μεγάλος έλικας-->αργό σκάφος(εκπαιδευτικό)
Κv(rpm/min)
Στροφές του κινητήρα για 1 volt.
Παράδειγμα
Μοτέρ 2000Kv
Επεξήγηση
2000 στροφές το λεπτό για 1 volt
Aν αυξήσουμε τη τάση στα 3 volt αυτό σημαίνει ότι το μοτέρ θα περιστραφεί με 6000 στροφές.
Max Current(Α)
Το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να διαχειστεί ο κινητήρας σε σωστή λειτουργία με μονάδα μέτρησης το Amper(A)
Παράδειγμα
Μοτέρ με Max current 5.5A
Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρα για τη σωστή του λειτουργία μπορεί να αντλήσει μέχρι και 5.5 Α
Max Voltage(V)
Η μέγιστη τάση λειτουργίας του μοτέρ με μονάδα μέτρησης το Volt(V)
Παράδειγμα
Μοτέρ με max voltage 10 V.
Αυτο σημαίνει ότι η μέγιστη τάση λειτουργίας του είναι τα 10 volt(V).
Thrust:Είναι η ώθηση που μας παρέχει το μοτέρ σε γραμμάρια
Παράδειγμα
Ενα μοτέρ έχει thust(ώθηση) 150gr/5000rpm
Aυτό σημαίνει ότι το μοτέρ μππρέι να σηκώσει μέχρι και 150gr στις 5000 στροφες.
Επιλογή μοτέρ
Το βασικό ερώτημα για τη σωστή επιλογή μοτέρ είναι το συνολικό βάρος του αεροσκάφους συμπεριλαμβανομένων πομπού-flight controller(fc)-electrical speed contrroller(esc)-μπαταρια και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική διάταξη θέλουμε.
Και θα αναρωτηθεί κάποιος πως τα βρίσκουμε αυτά.
Η απάντηση είναι απλή.
Ζυγίζουμε το αεροσκάφος μας η κοιτάζουμε το εγχειρίδιο του που μας το αναφέρει.
Στη συνέχεια κάνουμε το αντίστοιχο για όλα τα ηλεκτρονικά μέρη που έχουμε επιλέξει κοιτάζωντας τα εγχειρίδια χρήσης του.
Αφού το κάνουμε αυτό προσθέτουμε όλα τα βάρη και βγάζουμε το συνολικό βάρος του αεροσκάφους.
Κάποιος θα αναρωτηθεί μα καλά το μοτέρ γιατί δε το υπολογίσαμε.
Αυτό είναι κάτι που το προσθέτουμε τελευταιο στην εξίσωση της επιλογής μοτέρ.
Αφου έχουμε το συνολικό βάρος πάμε να δούμε τι ώση χρειάζεται το αεροσκάφος μας.
Αν για παράδειγμα το συνολικό βάρος του αεροσκάφους είναι 1kg τότε η ώση που χρειαζόμαστε από το μοτέρ είναι η διπλάσια τουλάχιστον για να μπορεί να πετάξει.Συνήθως 3 φόρες το συνολικό βάρος είναι μια καλή επιλογή για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα.
Κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστηκά των μοτέρ κοιτάζουμε την ώση που έχει το κάθε ένα απο τον κατασκευαστή του.
Εδώ προστίθεται και το βάρος του μοτέρ και κάνουμε την επιλογή μας.
Ένας γενικός κανόνας πού ισχύει είναι:
Μεγάλος αριθμός στροφών(Κv)-->μίκρος έλικας-->γρήγορο σκάφος(ακροβατικό)
Μικρός αριθμός στροφών(Κv)-->μεγάλος έλικας-->αργό σκάφος(εκπαιδευτικό)